سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«خداوند کسی را که نافرمانی اش کند، دوست نمی دارد» . آن گاه حضرت این شعر را برخواند : خدا را می کنی و باز اظهار دوستی او را می نمایی ؟! [محمّد ابی عمیر - کسی که خود از امام صادق علیه السلام شنیده بود برایم نقل کرد که ایشان می فرمود]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :1
کل بازدید :143249
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/2/1
7:52 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
قلم رنجه[40]
اگر خدا قبول کند: نویسنده، داستان نویس، معاون دبیرستان، عضو شورای ادبیات داستانی [...] و همیشه دانشجو.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیش درآمد: به قول یکی از بستگان مطالعه‏ی دقیق وضعیت کنونی کشور مسلمان همسایه (پاکستان) کافی است تا هر دانشجوی علوم سیاسی در زمینه‏ی بین الملل و به‏ویژه خاور میانه متبحّر شود.

تورور امریکایی بی نظیر بوتو 

القاعده مسئولیت ترور بی نظیر بوتو را بر عهده گرفت: شبکه‏ی بین‌المللی تروریستی القاعده، مسئولیت ترور بی نظیر بوتو، سیاستمدار اپوزیسیون در پاکستان را بر عهده گرفت. این خبر را شبکه‌‌ی تلویزیونی Ary  در پاکستان با استناد به گزارش Asia Times Online منتشر کرد. این خبر در پایگاه اینترنتی روزنامه به نقل از یکی از سخن‏گویان القاعده اعلام شده است. اداره‌ی مسئول امنیت کشوری و پلیس فدرال آمریکا FBI نیز از دست داشتن القاعده در این ترور خبر می‌دهند. در گزارشی که FBI منتشر کرده، آمده است که ایمن الظواهری، مرد شماره‌ی دوی سازمان القاعده، مسئول طراحی سو قصد به جان بوتو بوده است. اما بلافاصله مقامات آمریکایی ترجیح دادند تا اتهام را از القاعده بردارند و ماجرا را ابهام آمیز سازند و به جنگ داخلی در پاکستان دامن بزنند.

انگشت اتهام تحلیلگران به سوی امریکا: برخی تحلیلگران، آمریکا و طرفداران کاخ سفید را به ترور بوتو متّهم می کنند. از نظر آنان آمریکا با ترور بوتو خواست پاکستان را به هرج و مرج و درگیری‏های داخلی بکشاند تا بر شکست‏های نظامی خود در جنگ صوری با طالبان و القاعده سرپوش گذارد.  این تحلیلگران معتقدند آمریکا با ترور بوتو، افزون بر ایجاد آشوب در این کشور تلاش کرد تا احساس ضد آمریکایی نسل‏های قدیم و جدید را در قبال سیاست‏های آمریکا بهبود بخشد.  از سوی دیگر، آمریکا ثابت کرده در مواردی که حمله‏ی نظامی دستاوردی نداشته باشد، به ایجاد نابسامانی و جنگ داخلی در کشورها متوسّل می‏شود.

امریکا همچنان متهم اصلی: از خصوصیات دولت‏های غربی به‏ویژه امریکا این است که که در اقدامی که خودشان همه کاره هستند، چنان قیافه‏ی بی‏طرفی می‏گیرند که ممکن است خیلی‏ها باورشان بشود که ایشان تقصیری ندارند. حتی گاهی در نقش تحلیلگر و یا حتی مددکار و منجی پا پیش می‏گذارند. این بار هم امریکا پس از دست زدن به این اقدام کثیف، در مورد نحوه‏ی انتخابات مثل بی‏طرف‏ها حرف می‏زند. امریکا دوست دارد بحران در یک کشور اسلامی ادامه یابد و حتی تعویق انتخابات را خواستار است. در حالی که مشرف به دلیل عدم حمایت امریکا پس از ترور شدن بوتو، اعلام کرده انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‏شود و حزب مردم و نواز شریف هم اعلام کرده‏اند که شرکت می‏کنند. اما امریکا بنا به گزارش خبرگزاری فارس در یک اظهار نظر خنده دار می‏گوید:« اگر این انتخابات به تعویق(!) افتد، پاکستان باید تاریخی جدید برای برگزاری رأی‌گیری عمومی تعیین کند» و بدین سان تعویق انتخابات را دامن می‏زند و همچنین پاکستان را به برگزاری انتخابات آزاد(؟) فرا می‏خوانَد. وقتی امریکا دم از آزادی می‏زند، به سختی می‏توان از خندیدن جلوگیری کرد! هنوز وجدان بیدار ملت‏ها امریکا را متهم اصلی در این ترور و سود برَنده‏ی اصلی از آن می‏داند.

القاعده و تلاش برای انحراف افکار عمومی: القاعده با تهدید قلابی و تاکتیکی رژیم صهیونیستی و اعلام تصمیم به آزادی(؟) فلسطین قصد دارد افکار عمومی را از ترور بوتو منحرف کند و خدمتش به امریکا را کامل کند. جدای از خنده داری این تهدید و ضمن تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و القاعده هر دو نوکر امریکا هستند، به نظر می‏رسد امریکا قصد دارد در صحنه‏ی جهانی ترکیب مهره‏هایش را دگرگون کند و از همین رو در چند سال آینده شاهد تحولات مهمی در ساختار القاعده و رژیم صهیونیستی خواهیم بود که لازم است جداگانه به آن پرداخته شود.

همسر و فرزند بوتو جانشین وی شدند: مسئولان حزب مردم پاکستان دیروز پس از نشستی برای قرائت وصیت‏نامه‏ی بی نظیر بوتو رئیس مقتول حزب مردم این کشور، در کنفرانسی خبری اعلام کردند بوتو در این وصیت‏نامه آصف زرداری همسرش را به عنوان جانشین خود در صورت مرگش معرفی کرده است، اما پس از قرائت وصیت‏نامه، آصف زرداری اعلام کرد که این رهبری را به پسرش بلاول تفویض می کند و به این شکل بلاول به عنوان رئیس حزب مردم تعیین گردید.

انتقام با دموکراسی: بیلاوال زرداری، پسر بی نظیر بوتو و رهبر جدید حزب مردم پاکستان دیروز یکشنبه متعهد شد از دموکراسی برای انتقام ترور مادرش استفاده کند. بیلاوال نوزده ساله گفت:«مادرم همیشه می گفت دموکراسی بهترین راه انتقام است». در اینکه آرامش باید بر پاکستان حاکم شود شکی نیست، اما این شعار قشنگ نمی‏تواند جایگزین عدالت شود و نمی‏نواند ضامنت تأمین امنیت باشد. مثل این است که به تروریست‏ها گفته شود:«شما تا می‏توانید ترور کنید ما هم با دموکراسی پدرتان را درمی‏آوریم!» بلاول (فرزند بوتو) که گویا خود به این مهم پی برده است در اظهار نظر دیگری خواستار تحقیقات بین المللی در مورد ترور بوتو شد. همسر بوتو نیز اعلام کرد که اجازه تجزیه پاکستان را نمی‏دهیم و انتخابات باید به موقع برگزار شود.

دکتر احمدی نژاد پاکستان را به یکپارچگی فراخواند: رئیس‌جمهور با ابراز تأسف عمیق از درگذشت خانم بی‌نظیر بوتو و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، ایشان را از چهره‌های مهم و اثرگذار سیاسی و مورد حمایت بخش‌های مهمی از مردم پاکستان دانست. رئیس‌ قوه مجریه با تأکید بر اینکه هدف اقدامات تروریستی و همچنین درگیری‌های ماه‌های اخیر در پاکستان بسیار فراتر از رقابت‌های حزبی و انتخاباتی است تصریح کرد: روشن است که امروز دست‌های پیدا و پنهان دشمن؛ اساس استقلال، یکپارچگی و عزت کشور بزرگ و مهم پاکستان را هدف گرفته است کشوری که با خیزش عمومی و براساس اهداف اسلامی و همراه با فداکاری ملتی شجاع برپا شده است. رئیس‌جمهور با اشاره به بیداری - ایمان راسخ - حساسیت بالا و عکس‌العمل‌های افتخارآفرین ملت پاکستان در مهم‌ترین امور اسلامی و جهانی گفت: این روزها سرزمین پاکستان دوران حساس و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و آینده روشن و درخشان این خطه از سرزمین اسلامی به عملکرد امروز گروه‌ها و احزاب، بزرگان و مؤثران این کشور بستگی تام و تمام دارد. وی اظهار امیدواری کرد مردم عزیز پاکستان با هوشمندی تاریخی خود و با درایت از توسعه دامنه درگیری‌ها و برادرکشی، جلوگیری کنند و بزرگان این کشور با گفت‌وگو و تفاهم در برقراری آرامش و حفظ یکپارچگی و عزت پاکستان کوشا باشند.

متکی تسلیت گفت : منوچهر متکی طی پیامی به خانواده مرحومه بی نظیر بوتو مراتب تاسف و تاثر عمیق دولت و ملت ایران را از حادثه ترور و کشته شدن وی به خانواده ایشان ابراز داشت. وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام این که این اقدام جنایتکارانه با هر هدف و نیتی و از سوی هر دسته و گروهی صورت پذیرفته باشد، از سوی دولت و ملت ایران شدیداً محکوم است، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده آن مرحومه ابراز داشت و با آنان همدردی نمود. متکی از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای کلیه بازماندگان ایشان و خانواده کشته شدگان این حادثه آرزو نمود. وی اینگونه اقدامات غیر انسانی و جنایتکارانه را به دشمنانِ «ملت پاکستان و سایر ملل منطقه» نسبت داد و ابراز نمود که دولت پاکستان مساعی خویش را جهت بازگرداندن آرامش و ثبات به پاکستان و شناسایی و مجازات مسببین این حادثه معمول نمایند.

پخش تصاویر ترور کنندگان بوتو : تلویزیون پاکستان دیروز (یکشنبه) تصاویر نامشخصی را پخش کرد که در آن دو مرد که به بی‌نظیر بوتو حمله کردند، نشان داده شدند. در یکی از این عکس‌ها دو مرد که در میان جمعیت در بیرون از این گردهم‌آیی ایستاده بودند، نشان داده شدند. یکی از این افراد مردی جوان است که عینک دودی به چشم و یک پیراهن سفید رنگ و یک کت مشکی بر تن دارد. در کنار این مرد، یک نفر باشالی سفید رنگ بر روی سرش دیده می‌شود. به گفته‌ تلویزیون پاکستان، این دو مرد عامل حمله بوده‌اند.

فیلم زندگی و ترور بی‏نظیر بوتو: در قسمت پایین وبلاگ می‏توانید این دو فیلم را مشاهده نمایید. (زمان نمایش فیلم‏ها به پایان رسیده).
* تکمیلی - امریکا بر اتهام خود تأکید کرد: آمریکا از طریق سخن‌گوی کاخ سفید اعلام کرد: تحقیق از سوی سازمان ملل درباره‌ی مرگ بوتو هیچ ضرورتی ندارد. دانا پرینو سخن‌گوی کاخ سفید پنجشنبه(13/10/86) گفت: انجام تحقیق درباره‌ی ترور نخست‌وزیر پیشین پاکستان از سوی سازمان ملل، هیچ‌گونه ضرورتی ندارد، چرا که اکیپ تحقیقاتی انگلیسی (اسکاتلندیارد) در حال تحقیق در این باره است. [لینک]

 لینک مرتبط: + نامحرمانه
برف در قم و عکس‏های محمد امین را ببینید: + ببار ای برف


86/10/10::: 7:56 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آنها که جدیدند نمی شناسند. قدیمی ترها سکوت معنا داری دارند. بله درسته اومدم بگم کم کم داره صداتون درمیاد. همون حرفها را که امیر عباس 1 سال پیش میزد و کتکش می زدید خودتون شروع کردید دارید میگید. بله دیگه. آقای دکتر چیزی نمونده شورشو در بیاره. هنوز هم میگید حساب دکتر احمدی نژاد از مشایی جداست؟


+ سلام لطفا برای سلامتی دکتر احمدی نژاد یک حمد و سه تا قل هو الله قرائت کنید! (این یه جور اعلام برگشت موقت بود).
+ کی روش مربی تیم ملی فوتبال: شیطان همیشه پشت در است !


+ مدتها بود اینطوری تند تایپ نکرده بودم. مچ دستم درد گرفت.


+ یک مطلب وبلاگی از استاد جعفری مقدم رو بطور کامل تو این فید میذارم. از اینجا به بعد همه فید از مطلب وبلاگی آقای جععفری هست: /// شعار مرگ بر مشایی در راه است.///
+ من که از نزدیک با استاد جعفری در ارتباطم میدونم که ایشون از همون دولت نهم از افراد مسئله دار میگفتند و حتی خصوصی نقاط ضعف احمدی نژاد رو هم میگفتن. الان دیگه باید کمی هم انتقادات به دکترو گفت. تا کی انحرافی. اون قدیمی شده. ببینید استاد 11 ماه پیش در مورد مشایی چی گفتند:


+ هو الطیف. هر کس از ولایت عقب بماند یا جلو بزند بازنده است.


+ سلام آخر. تقدیم به همه دوستان. با یاد برادر.


+ به نظر شما بهترین اسم برای دختر و بهترین اسم برای پسر چیه؟


+ فرج الله سلحشور، کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(س)، برترین کارگردان تلویزیون از دید مخاطبین.