سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، شخصی را دوست دارد که در میان جمعیّت، بی آن که هرزه درایی کند و ناسزایی گوید، شوخ باشد، با تفکّرش تنها شود، با عبرت ها خلوت گزیند، و با نماز، شب زنده داری کند . [امام باقر علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :3
کل بازدید :143102
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/1/10
12:43 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
قلم رنجه[40]
اگر خدا قبول کند: نویسنده، داستان نویس، معاون دبیرستان، عضو شورای ادبیات داستانی [...] و همیشه دانشجو.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیش درآمد: به قول یکی از بستگان مطالعه‏ی دقیق وضعیت کنونی کشور مسلمان همسایه (پاکستان) کافی است تا هر دانشجوی علوم سیاسی در زمینه‏ی بین الملل و به‏ویژه خاور میانه متبحّر شود.

تورور امریکایی بی نظیر بوتو 

القاعده مسئولیت ترور بی نظیر بوتو را بر عهده گرفت: شبکه‏ی بین‌المللی تروریستی القاعده، مسئولیت ترور بی نظیر بوتو، سیاستمدار اپوزیسیون در پاکستان را بر عهده گرفت. این خبر را شبکه‌‌ی تلویزیونی Ary  در پاکستان با استناد به گزارش Asia Times Online منتشر کرد. این خبر در پایگاه اینترنتی روزنامه به نقل از یکی از سخن‏گویان القاعده اعلام شده است. اداره‌ی مسئول امنیت کشوری و پلیس فدرال آمریکا FBI نیز از دست داشتن القاعده در این ترور خبر می‌دهند. در گزارشی که FBI منتشر کرده، آمده است که ایمن الظواهری، مرد شماره‌ی دوی سازمان القاعده، مسئول طراحی سو قصد به جان بوتو بوده است. اما بلافاصله مقامات آمریکایی ترجیح دادند تا اتهام را از القاعده بردارند و ماجرا را ابهام آمیز سازند و به جنگ داخلی در پاکستان دامن بزنند.

انگشت اتهام تحلیلگران به سوی امریکا: برخی تحلیلگران، آمریکا و طرفداران کاخ سفید را به ترور بوتو متّهم می کنند. از نظر آنان آمریکا با ترور بوتو خواست پاکستان را به هرج و مرج و درگیری‏های داخلی بکشاند تا بر شکست‏های نظامی خود در جنگ صوری با طالبان و القاعده سرپوش گذارد.  این تحلیلگران معتقدند آمریکا با ترور بوتو، افزون بر ایجاد آشوب در این کشور تلاش کرد تا احساس ضد آمریکایی نسل‏های قدیم و جدید را در قبال سیاست‏های آمریکا بهبود بخشد.  از سوی دیگر، آمریکا ثابت کرده در مواردی که حمله‏ی نظامی دستاوردی نداشته باشد، به ایجاد نابسامانی و جنگ داخلی در کشورها متوسّل می‏شود.

امریکا همچنان متهم اصلی: از خصوصیات دولت‏های غربی به‏ویژه امریکا این است که که در اقدامی که خودشان همه کاره هستند، چنان قیافه‏ی بی‏طرفی می‏گیرند که ممکن است خیلی‏ها باورشان بشود که ایشان تقصیری ندارند. حتی گاهی در نقش تحلیلگر و یا حتی مددکار و منجی پا پیش می‏گذارند. این بار هم امریکا پس از دست زدن به این اقدام کثیف، در مورد نحوه‏ی انتخابات مثل بی‏طرف‏ها حرف می‏زند. امریکا دوست دارد بحران در یک کشور اسلامی ادامه یابد و حتی تعویق انتخابات را خواستار است. در حالی که مشرف به دلیل عدم حمایت امریکا پس از ترور شدن بوتو، اعلام کرده انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‏شود و حزب مردم و نواز شریف هم اعلام کرده‏اند که شرکت می‏کنند. اما امریکا بنا به گزارش خبرگزاری فارس در یک اظهار نظر خنده دار می‏گوید:« اگر این انتخابات به تعویق(!) افتد، پاکستان باید تاریخی جدید برای برگزاری رأی‌گیری عمومی تعیین کند» و بدین سان تعویق انتخابات را دامن می‏زند و همچنین پاکستان را به برگزاری انتخابات آزاد(؟) فرا می‏خوانَد. وقتی امریکا دم از آزادی می‏زند، به سختی می‏توان از خندیدن جلوگیری کرد! هنوز وجدان بیدار ملت‏ها امریکا را متهم اصلی در این ترور و سود برَنده‏ی اصلی از آن می‏داند.

القاعده و تلاش برای انحراف افکار عمومی: القاعده با تهدید قلابی و تاکتیکی رژیم صهیونیستی و اعلام تصمیم به آزادی(؟) فلسطین قصد دارد افکار عمومی را از ترور بوتو منحرف کند و خدمتش به امریکا را کامل کند. جدای از خنده داری این تهدید و ضمن تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و القاعده هر دو نوکر امریکا هستند، به نظر می‏رسد امریکا قصد دارد در صحنه‏ی جهانی ترکیب مهره‏هایش را دگرگون کند و از همین رو در چند سال آینده شاهد تحولات مهمی در ساختار القاعده و رژیم صهیونیستی خواهیم بود که لازم است جداگانه به آن پرداخته شود.

همسر و فرزند بوتو جانشین وی شدند: مسئولان حزب مردم پاکستان دیروز پس از نشستی برای قرائت وصیت‏نامه‏ی بی نظیر بوتو رئیس مقتول حزب مردم این کشور، در کنفرانسی خبری اعلام کردند بوتو در این وصیت‏نامه آصف زرداری همسرش را به عنوان جانشین خود در صورت مرگش معرفی کرده است، اما پس از قرائت وصیت‏نامه، آصف زرداری اعلام کرد که این رهبری را به پسرش بلاول تفویض می کند و به این شکل بلاول به عنوان رئیس حزب مردم تعیین گردید.

انتقام با دموکراسی: بیلاوال زرداری، پسر بی نظیر بوتو و رهبر جدید حزب مردم پاکستان دیروز یکشنبه متعهد شد از دموکراسی برای انتقام ترور مادرش استفاده کند. بیلاوال نوزده ساله گفت:«مادرم همیشه می گفت دموکراسی بهترین راه انتقام است». در اینکه آرامش باید بر پاکستان حاکم شود شکی نیست، اما این شعار قشنگ نمی‏تواند جایگزین عدالت شود و نمی‏نواند ضامنت تأمین امنیت باشد. مثل این است که به تروریست‏ها گفته شود:«شما تا می‏توانید ترور کنید ما هم با دموکراسی پدرتان را درمی‏آوریم!» بلاول (فرزند بوتو) که گویا خود به این مهم پی برده است در اظهار نظر دیگری خواستار تحقیقات بین المللی در مورد ترور بوتو شد. همسر بوتو نیز اعلام کرد که اجازه تجزیه پاکستان را نمی‏دهیم و انتخابات باید به موقع برگزار شود.

دکتر احمدی نژاد پاکستان را به یکپارچگی فراخواند: رئیس‌جمهور با ابراز تأسف عمیق از درگذشت خانم بی‌نظیر بوتو و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، ایشان را از چهره‌های مهم و اثرگذار سیاسی و مورد حمایت بخش‌های مهمی از مردم پاکستان دانست. رئیس‌ قوه مجریه با تأکید بر اینکه هدف اقدامات تروریستی و همچنین درگیری‌های ماه‌های اخیر در پاکستان بسیار فراتر از رقابت‌های حزبی و انتخاباتی است تصریح کرد: روشن است که امروز دست‌های پیدا و پنهان دشمن؛ اساس استقلال، یکپارچگی و عزت کشور بزرگ و مهم پاکستان را هدف گرفته است کشوری که با خیزش عمومی و براساس اهداف اسلامی و همراه با فداکاری ملتی شجاع برپا شده است. رئیس‌جمهور با اشاره به بیداری - ایمان راسخ - حساسیت بالا و عکس‌العمل‌های افتخارآفرین ملت پاکستان در مهم‌ترین امور اسلامی و جهانی گفت: این روزها سرزمین پاکستان دوران حساس و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و آینده روشن و درخشان این خطه از سرزمین اسلامی به عملکرد امروز گروه‌ها و احزاب، بزرگان و مؤثران این کشور بستگی تام و تمام دارد. وی اظهار امیدواری کرد مردم عزیز پاکستان با هوشمندی تاریخی خود و با درایت از توسعه دامنه درگیری‌ها و برادرکشی، جلوگیری کنند و بزرگان این کشور با گفت‌وگو و تفاهم در برقراری آرامش و حفظ یکپارچگی و عزت پاکستان کوشا باشند.

متکی تسلیت گفت : منوچهر متکی طی پیامی به خانواده مرحومه بی نظیر بوتو مراتب تاسف و تاثر عمیق دولت و ملت ایران را از حادثه ترور و کشته شدن وی به خانواده ایشان ابراز داشت. وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام این که این اقدام جنایتکارانه با هر هدف و نیتی و از سوی هر دسته و گروهی صورت پذیرفته باشد، از سوی دولت و ملت ایران شدیداً محکوم است، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده آن مرحومه ابراز داشت و با آنان همدردی نمود. متکی از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای کلیه بازماندگان ایشان و خانواده کشته شدگان این حادثه آرزو نمود. وی اینگونه اقدامات غیر انسانی و جنایتکارانه را به دشمنانِ «ملت پاکستان و سایر ملل منطقه» نسبت داد و ابراز نمود که دولت پاکستان مساعی خویش را جهت بازگرداندن آرامش و ثبات به پاکستان و شناسایی و مجازات مسببین این حادثه معمول نمایند.

پخش تصاویر ترور کنندگان بوتو : تلویزیون پاکستان دیروز (یکشنبه) تصاویر نامشخصی را پخش کرد که در آن دو مرد که به بی‌نظیر بوتو حمله کردند، نشان داده شدند. در یکی از این عکس‌ها دو مرد که در میان جمعیت در بیرون از این گردهم‌آیی ایستاده بودند، نشان داده شدند. یکی از این افراد مردی جوان است که عینک دودی به چشم و یک پیراهن سفید رنگ و یک کت مشکی بر تن دارد. در کنار این مرد، یک نفر باشالی سفید رنگ بر روی سرش دیده می‌شود. به گفته‌ تلویزیون پاکستان، این دو مرد عامل حمله بوده‌اند.

فیلم زندگی و ترور بی‏نظیر بوتو: در قسمت پایین وبلاگ می‏توانید این دو فیلم را مشاهده نمایید. (زمان نمایش فیلم‏ها به پایان رسیده).
* تکمیلی - امریکا بر اتهام خود تأکید کرد: آمریکا از طریق سخن‌گوی کاخ سفید اعلام کرد: تحقیق از سوی سازمان ملل درباره‌ی مرگ بوتو هیچ ضرورتی ندارد. دانا پرینو سخن‌گوی کاخ سفید پنجشنبه(13/10/86) گفت: انجام تحقیق درباره‌ی ترور نخست‌وزیر پیشین پاکستان از سوی سازمان ملل، هیچ‌گونه ضرورتی ندارد، چرا که اکیپ تحقیقاتی انگلیسی (اسکاتلندیارد) در حال تحقیق در این باره است. [لینک]

 لینک مرتبط: + نامحرمانه
برف در قم و عکس‏های محمد امین را ببینید: + ببار ای برف


86/10/10::: 7:56 ص
نظر()
  
  

بی نظیر بوتو رهبرفقید  حزب مردم پاکستان 

بینظیربوتو رهبر حزب مردم(خلق) پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور که بعداز ظهر دیروز (پنج شنبه 6 دی) درعملیاتی تروریستی کشته شد در 21 ژوئن 1953 در خانواده‌ای سیاستمدار درکراچی به دنیا آمد.
بوتو مدرک کارشناسی مطالعات سیاسی را درسال 1973 از دانشگاه هاروارد امریکا دریافت کرد. فلسفه، اقتصاد و سیاست را در آکسفورد خواند و در اواسط 1977 به پاکستان بازگشت. درهمان ایام مخالفان ذوالفقارعلیبوتو (پدر بی نظیربوتو ) که معتقد بودند علی بوتو درانتخابات دست برده است، او را پس از شش سال از قدرت خلع کردند. سپس نیروهای نظامی به رهبری ضیاءالحق قدرت را در دست گرفتند و ذوالفقارعلیبوتو را به اتهام قتل یکی از همقطارانش در حزب خلق پاکستان، در آوریل 1979 اعدام کردند.
نیروهای نظامی از سال 1977 تا 1984 چندین بار بینظیربوتو را دستگیر کردند. بوتو پس از آزادی از آخرین بازداشت، به اجبار رهسپار انگلستان شد.
بینظیربوتو  با آرام شدن فضای کشوردر دسامبر1986 به پاکستان بازگشت و استقبال گسترده‌ای از وی شد. دوسال بعد ژنرال ضیاءالحق در انفجار هواپیمایش کشته شد و بوتو سرانجام در اول دسامبر 1988، در سی و پنج سالگی به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد و اهدافش را برگرداندن قوانین مدنی به پاکستان و برکناری قاتلین پدرش اعلام کرد. غلام‌اسحاق‌خان رئیس جمهور وقت در 1990 او را کنار گذاشت، اما بی‌نظیربوتو با استفاده از تبلیغات ضداختلاس توانست درسال 1993 دوباره نخست وزیر شود .
فاروق لغاری رئیس جمهور وقت پاکستان درپنجم نوامبر 1996، بوتو را برکنار و مجمع ملی را منحل کرد، این بار آصفعلیزارداری وزیر دارایی و همسر بینظیربوتو به دریافت رشوه و تطمیع در امضای قراردادهای دولتی و همچنین آدم ربایی متهم شده بود. بی نظیربوتو درانتخابات 1997 نیز شرکت کرد، اما برخلاف دو انتخابات قبلی بشدت شکست خورد. در سپتامبر همان سال دولت نوازشریف چهارحساب بانکی متعلق به خانواده بوتو را که تقریباً به 50 میلیون دلار آمریکا می رسید، مسدود کرد.
در ادامه‏ی تحولات سیاسی پاکستان، پرویز مشرف در اکتبر 1999 قدرت را طی یک کودتای نظامی و با برکناری نواز شریف در دست گرفت. بوتو نیز بار دیگر به اجبار کشور را ترک کرد و مدت هشت سال در انگلیس و امارات با شدت و ضعف به فعالیت‌های سیاسی مشغول شد.
بینظیربوتو 26 مهر ماه امسال ودرپی برخی فعل وانفعالات سیاسی در پاکستان پس از 8 سال تبعید ، به کراچی بازگشت و در همان ابتدای ورود به کراچی، از پرویز مشرف نخست وزیر پاکستان انتقاد و اعلام کرد:«مشرف همزمان نمی تواند پست‌های سیاسی و نظامی داشته باشد، زیرا این روش با قانون اساسی و اصول دمکراتیک مغایر است.»
تحولات پرشتاب پاکستان با کناره‌گیری مشرف از پست نظامی ادامه یافت و بینظیربوتو به عنوان یکی از مدعیان اصلی نخست وزیری با سفر به شهرهای مختلف، به زمینه سازی برای پیروزی حزب مردم(خلق) در انتخابات آتی پاکستان اقدام کرد. این انتخابات بر اساس برنامه‌ی اعلام شده قرار بود در هشتم ژانویه (یازده روز دیگر) برگزار شود.
بینظیربوتو سرانجام ساعت شش وشانزده دقیقه‌ی دیروز به وقت پاکستان در اجتماع انتخاباتی طرف‌دارانش در راولپندی، در اقدامی تروریستی جان باخت. فردی در لباس پلیس پاکستان ابتدا به سوی بوتو چند گلوله شلیک کرد که یکی از تیرها به گردن بوتو اصابت کرد. تروریست سپس با عملیات انتحاری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. کشور پاکستان آبستن حوادث بعدی است و باید منتظر ماند و دید که مشرف برای سرکوب تظاهرات مردمی چه برنامه‌ای را اجرا خواهد کرد؟!

تکمیلی: در صحبتی که با یکی از بستگان داشتم نکات جالبی عنوان شد:
      1-      وقتی القاعده مسئولیت ترور را می‌پذیرد به این معنی است که امریکا این مسئولیت را پذیرفته است، چون اکنون دیگر امریکایی بودن القاعده یک راز محسوب نمی‌شود.
      2-      بوتو چوب اعتماد به امریکا را خورد. او پشت پرده با امریکا زد و بند داشت و به او اطمینان داده شده بود که به قدرت می‌رسد. بوتو میدانست که درصدد ترورش هستند و می‌دانست که دولت مشرف جلو ترور او را نخواهد گرفت و حتی مشرف به خونش تشنه است و تنها تضمین امریکا بود که او را چنین بی‌محابا به میان جمع می‌کشانید.
      3-     
امریکا باید از میان مشرف(خشن در برابر ملت و مطیع محض در برابر امریکا) و بوتو(مهربان با ملت و اهل تعامل با امریکا) یکی را انتخاب می‌کرد، شما :) بودید چه می‌کردید؟ امریکا هم همین کار را کرد، ولی بهتر بود راه عاقلانه‌تر را برمی‌گزید و بوتو را حذف نمی‌کرد که البته نباید از بوش و امریکا توقع کار عاقلانه داشت.
      4-     
تروریست در پوشش پلیس تا نزدیک بوتو رفته بود و نشان می‌دهد که مشرف دستش در دست امریکا و القاعده بوده است و نیروهای امنیتی در موفقیت تروریست نقش داشته‌اند.
      5-     
بوتو به امریکا قول داده بوده که پس از به قدرت رسیدن کنترل مرزهای پاکستان را به امریکا بسپارد و در عوض امریکا سلامت وی را تا برگزاری انتخابات تضمین کرده بود. اشتباه بزرگ بوتو همین جا بود! امریکا اصولاً علاقه‌ای به پذیرفتن مسئولیت مرزهای پاکستان ندارد، چون در آنجا القاعده را دارد و نمی‌خواهد که آن مرزها امن شوند و همچنین نمی‌خواهد ناامنی‌ها به حساب او باشد. بوتو به خاطر همین یک اشتباه و عدم درک صحیح از مطامع و راهبرد امریکا در منطقه، شایسته‌ی مات شدن در عرصه‌ی شطرنج سیاست و قدرت بود.
      6-     
نکته دیگری هم در باره‌ی القاعده هست که خودش یک بحث مفصل در حد یادداشتی مجزا می‌طلبد.

تکمیلی2: این نکات هم خواندنی هستند:
1- امریکا به شدت سعی دارد نقش خود در ترور بوتو را مخفی کند و مشرف را همه کاره ی این ترور معرفی نماید ، برای همین به هر راهی متوسل می شود. از طرفی سی.ان.ان مدعی است بوتو قبل از مرگ ایمیلی به امریکا ارسال و مسئول مرگ خود را مشرف اعلام کرده بود  [لینک] سی.ان.ان بدون اینکه متوجه باشد با افشای این ایمیل اثبات می کند که بوتو برای حمایت از خود با امریکا در ارتباط بوده و عاملی که باعث حضور بی محابای وی در اجتماعات گشته بود، تضمین امریکا بوده است. نکته دیگر اینکه القاعده دست داشتن خود را در ترور رد کرده است [لینک]. این در حالی است که قبلا القاعده ترور را با اطلاع رسانی غیر رسمی (شیوه متدوال) برعهده گرفته بود و تا کنون سابقه نداشته که سخنگوی القاعده به طور رسمی ادعای غیر رسمی ترور را رد کرده باشد! دیگر اینکه شیوه ی ترور نقش القاعده را اثبات می کند. نزدیک شدن به سوزه و عملیات انتحاری بدین شکل کاری است که بارها و بارها در ترورهای القاعده تکرار شده و مشابه ندارد. دلیل این کتمان این است که امریکا می داند بسیاری از فرهیختگان سیاسی دنیا از ارتباط القاعده و کاخ سفید یا مطلع اند و یا به آن مشکوک اند و کاخ سفید خواسته حتی احتمال دست داشتن خود در این تروز را رد کند.     2-   پیداست که شرایط پاکستان بسیار بحرانی است و امریکا توان پذیرفتن مسئولیت نابسامانی های این کشور را ندارد.    3-   ترور بی‌نظیر بوتو و پیامدهای سیاسی مرگ وی [لینک]

دو وبلاگ اخوی را برای مطالعه پیشنهاد می‏کنم:
+ نامحرمانه و + روایت های آسمانی


86/10/7::: 12:7 ص
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آنها که جدیدند نمی شناسند. قدیمی ترها سکوت معنا داری دارند. بله درسته اومدم بگم کم کم داره صداتون درمیاد. همون حرفها را که امیر عباس 1 سال پیش میزد و کتکش می زدید خودتون شروع کردید دارید میگید. بله دیگه. آقای دکتر چیزی نمونده شورشو در بیاره. هنوز هم میگید حساب دکتر احمدی نژاد از مشایی جداست؟


+ سلام لطفا برای سلامتی دکتر احمدی نژاد یک حمد و سه تا قل هو الله قرائت کنید! (این یه جور اعلام برگشت موقت بود).
+ کی روش مربی تیم ملی فوتبال: شیطان همیشه پشت در است !


+ مدتها بود اینطوری تند تایپ نکرده بودم. مچ دستم درد گرفت.


+ یک مطلب وبلاگی از استاد جعفری مقدم رو بطور کامل تو این فید میذارم. از اینجا به بعد همه فید از مطلب وبلاگی آقای جععفری هست: /// شعار مرگ بر مشایی در راه است.///
+ من که از نزدیک با استاد جعفری در ارتباطم میدونم که ایشون از همون دولت نهم از افراد مسئله دار میگفتند و حتی خصوصی نقاط ضعف احمدی نژاد رو هم میگفتن. الان دیگه باید کمی هم انتقادات به دکترو گفت. تا کی انحرافی. اون قدیمی شده. ببینید استاد 11 ماه پیش در مورد مشایی چی گفتند:


+ هو الطیف. هر کس از ولایت عقب بماند یا جلو بزند بازنده است.


+ سلام آخر. تقدیم به همه دوستان. با یاد برادر.


+ به نظر شما بهترین اسم برای دختر و بهترین اسم برای پسر چیه؟


+ فرج الله سلحشور، کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(س)، برترین کارگردان تلویزیون از دید مخاطبین.