سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :12
کل بازدید :143278
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/2/5
4:11 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
قلم رنجه[40]
اگر خدا قبول کند: نویسنده، داستان نویس، معاون دبیرستان، عضو شورای ادبیات داستانی [...] و همیشه دانشجو.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

درست در زمانی که غرب وحشی با استفاده از ابزار سینما به تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران و تحریف تاریخ انقلاب اسلامی می‏پردازد، فیلمسازان ما علاقه زیادی به عشق زمینی و جذابیت‏های کاذب جوانی نشان می‏دهند. دوران پر از انحراف قبل از اصولگرایی گذشت و اکنون نیز کار شایسته‏ای را شاهد نیستیم. به عبارتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نگه داشتن همه نحلهه‏های فکری و جریانات هنری (که اغلب ضدارزشی هستند و یا دست کم نسبتی با آرمان‏های انقلاب اسلامی ندارند) از تدوین یک برنامه مفید و مؤثر و بستر سازی برای معرفی هنرمندانه‏ی انقلاب اسلامی بازمانده است.

 پوستر فیلم «بدون دخترم هرگز»

اما دشمن که بیکار نمی‏نشیند؛ بی‌توجهی به ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، باعث شده است که برخی جریانهای سینمایی در غرب اقدام به ساخت فیلمهایی کنند که تصویری وارونه از انقلاب شکوهمند و اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به دست می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، این رویکرد پس از گذشت 3 دهه همچنان ادامه دارد.

پرسپولیس: یکی از آخرین فیلم‌هایی که انقلاب ایران را هدف قرار داد، فیلم «پرسپولیس» محصول 2007 فرانسه، ساخته «مرجانه ساتراپی» و همتای فرانسویش بوده است. این فیلم در خلال روایت داستان دختر نوجوان 14 ساله‌ای پس از وقوع انقلاب اسلامی مدعی می‌شود که فضای حاکم بر جامعه ایران دیگر مناسب زندگی نیست بنابراین نوجوان یاد شده توسط خانواده‌اش برای ادامه زندگی به اروپا فرستاده می‌شود.

فرار از تهران: یکی دیگر از فیلم‌هایی که با موضوع انقلاب اسلامی ایران هم‌اکنون در دست ساخت است، فیلم «فرار از تهران» ساخته «جورج کلونی» است. «جرج کلونی» و «گرانت هسلو»، همکار فیلمنامه‌نویس او، بر مبنای ماجرای همکاری سازمان «سیا»، هالیوود و دولت کانادا برای خروج شش شهروند آمریکایی از ایران در جریان تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند. این فیلم هم‌اکنون در دست ساخت است و تا سال 2009 نیز آماده پخش خواهد شد. جالب آن است که این فیلم را کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» می‌سازد که فیلم ضد ایرانی «300» را در کارنامه کاری خود دارد.

مستند نسل جدید تهران: «سارا باوار»، فیلمساز 30 ساله هالیوودی در این فیلم تلاش کرده تا به مخاطب اینگونه القا کند که نسل پس از انقلاب اسلامی ایران به شدت با مفهوم آزادی بیگانه است، آنچنانکه وی در یکی از مصاحبه‌های خود مدعی شده که با ساخت این مستند در تلاش بوده تا نگرانی و اضطراب جوانان ایرانی را به تصویر کشد و بدین‌ ترتیب صدای جوانان غمگین ایرانی را به گوش جهانیان برساند. «باوار» در این مصاحبه ضمن آنکه جوانان ایرانی را خواستار فرهنگ غرب و آزادی‌های جنسی معرفی می‌کند، به نقل از یک پسر دبیرستانی مدعی‌ می‌شود که آزادی برای این نسل (نسل پس از انقلاب اسلامی) کاملاً ناشناخته است، آنچنانکه نمی‌دانند که اصلا آزادی به چه معناست؟ «سارا باوار»، برای ساخت این مستند کوتاه دو سال پیش به تهران سفر کرده و با عده‌ای از جوانان ایرانی مصاحبه کرده است.

خانه‌ای از شن و مه: فیلم خانهای از شن و مه محصول سال 2003 میلادی ، که از روی کتاب «آندره دوباس» با همین عنوان ساخته شده است زندگی یک خانواده یک ژانرال ارتش طاغوت را به تصویر می‌کشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در پی مصادره اموالشان، از ترس جانشان به آمریکا مهاجرت می‌کنند. کلنل بحرانی که اکنون برای تامین معاش زندگی خانواده اش در چند شیفت و جای مختلف (حتی کارگری) کار میکند،مجبور می‌شوند که خانه نسبتاً مجلل خود را بفروشند و خانه دختری افسرده که به دلیل عدم پرداخت مالیات به مناقصه گذاشته شده است را با وجود نارضایتی او بخرد. در فیلم «خانه‌ای از شن و مه»، «شهره آغداشلو» بازی می‌کند که از زمانیکه به آمریکا مهاجرت کرده علی‌رغم ملیت ایرانی‌اش، نام تعدادی فیلم ضد ایرانی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

بدون دخترم هرگز: این فیلم روایتی کاملاً دروغین از زندگی یک زوج ایرانی و آمریکایی است، «بدون دخترم هرگز»، محصول سال 1991 داستان زنی آمریکایی به نام بتی است که به همراه دخترش و شوهرش دکتر محمودی به ایران سفر می‌کند ولی با کشوری (مثلاً) پر از وحشت و دلهره روبهرو می‌شود. «برایان دیلبرت»، کارگردان آمریکایی سعی کرده تا در این فیلم که به روایت شخص «بتی محمودی» ساخته شده به مخاطب اینگونه القا کند که پس از وقوع انقلاب اسلامی، زنان در جامعه ایران از هیچ گونه حق و حقوقی برخوردار نیستند و مردان با آنها همچون بردگان خود رفتار می‌کنند و آنها نیز حق هیچگونه اعتراضی ندارند.

هواپیمای 103: یکی دیگر از این فیلم‌ها، فیلمی جدید به تهیه‌کنندگی جاسوس سابق اسرائیل است که برای ساخت آن با «استیون اسپیلبرگ» صحبت شده است و این کارگردان نیز برای ساخت آن فیلم اظهار علاقه کرده است . هر چند این فیلم هنوز نامی قطعی نیافته، اما فعلا با نام «هواپیمای 103» خوانده می‌شود و قرار است که بهزودی جلوی دوربین برود. این فیلم درباره موضوع حادثه سقوط هواپیمای لاکربی است که در آن نه لیبی که ایران بعنوان مقصر اصلی این حادثه معرفی خواهد شد. اگرچه این فیلم مستقیما به موضوع انقلاب اسلامی نمی‌پردازد ولی هدف آن کاملا سیاسی می‏باشد و ایران پس از انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

مستند ترس مقدس: این فیلم مستند محصول کشور آمریکا است که در سال 1997 براساس کتابی به همین نام که با استناد به آرشیو سازمان سیا نوشته شده بود، ساخته شد. «ترس مقدس»، داستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و حمله به سفارت آمریکا و گروگانگیری 52 نفر از اعضای این سفارت است. در این فیلم ادعا شده که این افراد تنها عده‌ای زن و مرد بی‌گناه بودند‌ که قربانی انقلابی وحشتناک شدند و در واقع امام خمینی از همان ابتدای شروع پیروزی انقلاب، با نام اسلام به تهدید وحشتناکی علیه غرب و غربی‌ها تبدیل شد!

*** دو فیلم «پسران خمینی» و «دلتا فورس» نیز از دیگر فیلم‌هایی است که سینمای غرب تلاش کرده تا ضمن به تصویر کشیدن صحنه‌هایی دروغین چهره جهانی انقلاب اسلامی ایران را تخریب کند، آنچنانکه در فیلم «دلتا فورس» که در سال 1996 در آمریکا ساخته شده است، سعی شده تا سرپوشی بر تجاوز و شکست نیروهای آمریکایی در حادثه طبس گذاشته شود.

*** هر چند در پاسخ به فیلم «دلتا فورس»، فیلم «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری ساخته شد، اما باید گفت کم‌کاری در ساخت فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، در تأثیر گذاری فیلمهایی که بر ضد انقلاب اسلامی ساخته و پرداخته شده‌اند، مؤثر بوده‌ است.


86/11/15::: 1:8 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آنها که جدیدند نمی شناسند. قدیمی ترها سکوت معنا داری دارند. بله درسته اومدم بگم کم کم داره صداتون درمیاد. همون حرفها را که امیر عباس 1 سال پیش میزد و کتکش می زدید خودتون شروع کردید دارید میگید. بله دیگه. آقای دکتر چیزی نمونده شورشو در بیاره. هنوز هم میگید حساب دکتر احمدی نژاد از مشایی جداست؟


+ سلام لطفا برای سلامتی دکتر احمدی نژاد یک حمد و سه تا قل هو الله قرائت کنید! (این یه جور اعلام برگشت موقت بود).
+ کی روش مربی تیم ملی فوتبال: شیطان همیشه پشت در است !


+ مدتها بود اینطوری تند تایپ نکرده بودم. مچ دستم درد گرفت.


+ یک مطلب وبلاگی از استاد جعفری مقدم رو بطور کامل تو این فید میذارم. از اینجا به بعد همه فید از مطلب وبلاگی آقای جععفری هست: /// شعار مرگ بر مشایی در راه است.///
+ من که از نزدیک با استاد جعفری در ارتباطم میدونم که ایشون از همون دولت نهم از افراد مسئله دار میگفتند و حتی خصوصی نقاط ضعف احمدی نژاد رو هم میگفتن. الان دیگه باید کمی هم انتقادات به دکترو گفت. تا کی انحرافی. اون قدیمی شده. ببینید استاد 11 ماه پیش در مورد مشایی چی گفتند:


+ هو الطیف. هر کس از ولایت عقب بماند یا جلو بزند بازنده است.


+ سلام آخر. تقدیم به همه دوستان. با یاد برادر.


+ به نظر شما بهترین اسم برای دختر و بهترین اسم برای پسر چیه؟


+ فرج الله سلحشور، کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(س)، برترین کارگردان تلویزیون از دید مخاطبین.